Skip to main content
Porady

Serwis Gwarancyjny czyli po odejściu od kasy reklamacje uwzględniamy

To jedna z najważniejszych usług w palecie Archicom. Pojawia się na samym końcu kontaktu z klientem i buduje ostatnie wrażenie współpracy z deweloperem. Pracownicy Serwisu Gwarancyjnego zajmują się na co dzień usterkami ujawnianymi podczas odbioru zakupionych lokali.

Ale to nie jedyny moment kiedy pewne defekty w mieszkaniu można zgłosić ponieważ Serwis Gwarancyjny jest także do dyspozycji klientów podczas trwania pięcioletniej rękojmi biegnącej od dnia odbioru mieszkania. Nie oznacza to jednak, że panuje pełna dowolność i można zgłaszać wszystkie uchybienia. Na liście potencjalnych defektów znajdują się przede wszystkim te, które pojawiły się z winy dewelopera. Nie podlegają temu więc dokonywane na własną rękę przeróbki instalacji elektrycznej, centralnego ogrzewania czy wodno-kanalizacyjnej. Procedura usuwania usterek zależy od tego, czego konkretnie dotyczy zgłoszenie.

Mając do czynienia z drobnymi problemami procedura jest oczywiście szybsza, ale są także przypadki, w których wymagana jest głębsza analiza. Czasami trzeba wykonać ekspertyzę techniczną lub opinię techniczną i dopiero wtedy wrócić do klienta z informacją o konkretnym planie dalszego działania. Od momentu zgłoszenia usterek przez klienta do protokołu odbiorczego lokalu deweloper w ciągu 14 dni musi zająć swoje stanowisko czyli przesłać informację czy roszczenia są zasadne, a jeżeli są niezasadne to z jakiego powodu. W przypadku uznania oczekiwań naprawy Serwis Gwarancyjny ma 30 dni od daty zgłoszenia na usunięcie problemów. Zdarzają się jednak przypadki, że ten proces jest nieco dłuższy. Tak może się zdarzyć np. w przypadku stolarki okiennej oraz szyb. Wynika to z faktu, że wyprodukowanie pakietu szybowego oraz jego dostarczenie na miejsce montażu trwa od 6 do 8 tygodni.

Szczegółowe informacje na temat odbieranych lokali klienci znajdą w instrukcji użytkowania mieszkania.

Leave a Reply